Élménybeszámolók a tengerről
Hajókereső
Kapcsolat

Rólunk írták

"Kedves Tamás Kapitány! Először is megleptél kedves ajándékoddal, az a bor nagyon finom! Sőt! Kitűnő! A hajó hibátlan volt, a kiszolgálással se volt probléma, sem az átadáskor, sem az átvételkor. Szívesen öregbítettük jó híredet, miután Ők is érdeklődtek, hogy a Te vendégeid vagyunk e. Jól éreztük magunkat, és ezt Neked is köszönjük!" Zsolt
"E-mail címét nagybátyámtól kaptam, aki elmesélte nekem, hogy nagyon kellemes árakon lehet Önöknél hajót bérelni az Adrián! Érdekelne a dolog, főként, hogy sajnos az elmúlt évben nem jött össze, az előző öt évben pedig minden nyáron lent voltunk, volt hogy több ízben is." Botond
"Köszönjük a segítséget a hajóbérléshez. Minden tökéletes volt, tökéletes volt az előkészítésed, Pitterék is abszolút kitettek magukért, a hajó meg -a kora ellenére is- szuper állapotban volt, szépen karban tartva. Mind emellé még szelünk is akadt (ami ugye augusztusban az Adrián nem feltétlen így van), minden nap tudtunk vitorlázni is. Előre láthatólag jövőre is kérjük majd a közreműködésedet egy hasonlóan szuper hét megszervezéséhez. Mégegyszer köszönünk mindent!" Csaba

Hajónapló, egy adria tengeri hajózásról

Kattints a képekre a nagyításhoz!

k IMG 1535

Budapest, M0 - Kastel Gomilica: 7 óra menetidő.

Késő este érkezünk meg a marinába. A marina olyan, mint a kemping, csak lakókocsik helyett jachtok állnak benne. Van áram- és vízcsatlakozás, tusoló, toalett, bolt, étterem, stb.

Megtaláljuk a mólónkat, ott vár a hajónk, egy Bavaria 39-es. Lemegyünk a lépcsőn a szalonba, kellemes hangulatvilágítás fogad. Az asztalon üdvözlőkártya jókívánságokkal, mellette welcome drink, és egy kosár narancs.

Utastársaink lelkesen fedezik fel a hajót. Sokkal szebb, mint amire számítottak. Mindenütt mahagóni burkolat, kényelmes kárpitozás a fotelokon. Hatalmas ebédlőasztal. Három franciaágyas hálószoba, két melegvizes-zuhanyozós-wc-s fürdőszoba, minden csillog-villog. Komplett konyha, hűtőszekrény, melegvizes mosogató, tányér, pohár, evőeszköz, főzőedények több, mint elegendő mennyiségben.

Behordjuk a csomagokat és reggelig mélyen alszunk...

Ismerj meg egy luxusyachtot belülrõl!

Split

Végighajózunk a belvárosi rakpart előtt. Nem semmi látvány. A rakpart végén az ACI marina, az ügyeletes matróz barátságosan integet a mólón. Split az egyik legszűkebb marina, alig tudjuk betuszkolni a hajót az egyetlen üres helyre. Este futunk egy kört a belvárosban, de már látszik, hogy ide holnap is vissza kell jönni.

Diocletianus a II. században gyönyörű palotát építtetett a tengerpartra. A palota a középkor idején ebek harmincadjára került, szétszedték, köveiből viskókat építettek, ami által a nagyvonalúan tervezett tereket tönkre tették, az eredeti palotából alig maradt valami. A legszebb részleteket azóta restaurálták, és bár az eredeti állapot nem állítható helyre, azért minden sarkon megvillan egy-egy részlet az ókori építész-zsenik tehetségéből.

Split másik attrakciója a halpiac, csak délelőtt. Ezt mindenképpen látni kell. Otthoni mércével olcsók az árak. Titkos tippünk a kutyahal. Rózsaszín húsú porcos cápaféle, szálkája nincs, kibelezve, megnyúzva árulják. Fűszeres olívaolajba pácolva, sütve zseniális.

Ismerj meg egy luxusyachtot belülrol!

Trogir

Trogir a világörökség része, az Adria egyik legszebb városa, mindenkinek látnia kell! IV. Béla királyunk ide menekült a tatárok elől, akkor még Trau volt a neve. Ahogy befordulunk a Ciovo sziget nyugati végénél, azonnal feltűnik a jellegzetes bástya.

Közelebb hajózva, meglátjuk a pálmafákkal, szobrokkal és szebbnél-szebb palotákkal szegélyezett kikötői sétányt. Hétágra süt a nap, a tenger meleg, a levegő langyos, mégis a kikötő szinte üres. Utószezon van. Egy elegáns manőverrel oldallal kötünk ki pont a pizzéria előtt. A„kikötői kapun", egy hatalmas, szögekkel kivert vaskapun át megyünk be az óvárosba.

Néhány lépés a főtérig. A hangulat középkori. Itt található a Szent Lőrinc székesegyház, benne Orsini Szent János nyughelye, egy reneszánsz kápolna. Újnak hat, pedig XV. századi. Bal oldalán a második szobor a mi Mátyás királyunk arcvonásait viseli, alkotója Mátyás udvarában is dolgozott Giovanni Dalmata néven. A templom fő attrakciója a faragott márvány bejárat, egy Radovan nevű helyi mester műve, az elkészülés éve 1240. Hihetetlen, de minden bizonnyalIV. Béla is érintette ezeket a köveket! Megcsodáljuk a szószéket tartó faragott oszlopfőket, és kívül fent a párkányon az emberarcú vízköpőket. A templom mellett az úgynevezett „városi loggia”Firenzére, az óratorony pedig Prágára emlékeztet.

Keresztül-kasul bejárjuk az óvárost. Trogirban nincsenek távolságok. Felmászunk a bástyára, fényképezünk. Végül az óváros nyugati végénél a Marmont-gloriettnél, Napóleon marsalljának győzelmi emlékművénél találjuk magunkat.

Trogirtól nehéz elszakadni. Még végigsétálunk a rakparton, elszopogatunk egy doboz sört egy padon, végül erőt veszünk magunkon, eloldjuk a köteleket, és halkan morgó dízelmotorral elhasítunk a bástya mellett a lenyugvó nap irányába.

Közben a szalonban már sülnek a halpiacon szerzett rákok és polipok, és a nap utolsó sugarainál a hét egyik legfinomabb vacsoráját ropogtatjuk el, mialatt a robotpilóta (mert ilyenünk is van) a következő kikötő felé kormányozza hajónkat...

Ismerj meg egy lux

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand

Kérjük olvasd el adatkezelési tájékoztatónkat, illetve adatvédelmi és adatkezelési szabályzatunkat.